Podmínky ochrany osobních údajů
INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ PRO ZÁKAZNÍKY
podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.4.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“)
- Základní informace o správci osobních údajů
Správcem osobních údajů pro účely této informace o zpracování osobních údajů je obchodní společnost IronSafe s.r.o., IČO: 22097163, se sídlem Osvoboditelů 1215/9, 742 21 Kopřivnice, zapsané v obchodním rejstříku vedeném pod sp. zn. C 97315 u Krajského soudu v Ostravě (dále jen „Správce“).
Předmětem činnosti Správce je prodej zboží (dále jen „Prodej zboží“) prostřednictvím internetového obchodu na webové stránce www.ironsafe.cz (dále jen „Internetový obchod“) .
Správce zpracovává osobní údaje o svých zákaznících a návštěvnících Internetového obchodu (dále jen „Zákazník“).
- Zpracovávání osobních údajů v souvislosti s provozováním webových stránek
Kategorie zpracovávaných údajů:
- Identifikační a kontaktní údaje (Jméno, příjmení, adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo, případně uživatelské jméno a heslo vytvořené pro registraci v Internetovém obchodě)
- Technické údaje (IP adresa, typ a verze prohlížeče, časové pásmo, typ a verze operačního systému, informace o hardwaru, identifikátory zařízení, informace o navštívených stránkách, datum a čas přístupu na stránky, doba strávená na jednotlivých stránkách, kliky a interakce na stránkách, chybové zprávy)
- Údaje o nákupní aktivitě (Informace o objednávkách, preferencích, zájmech, historii nákupů, předchozí komunikaci se zákaznickým servisem, způsob platby, doručovací adresa, informace o reklamacích a vrácení zboží)
- Údaje získané z cookies (Informace o preferencích a zájmech Zákazníka, které umožňují Správci personalizovat obsah a reklamy, analýzu návštěvnosti a výkonu stránky, ukládání nastavení a další údaje pro zlepšení uživatelského rozhraní)
- Komunikace se Zákazníky (např. e-maily týkající se zboží, dotazů atd.)
Právní důvod pro zpracování osobních údajů: |
Účel zpracování osobních údajů: |
Plnění smlouvy mezi Správcem a Zákazníkem (čl. 6. odst. 1 písm. b) GDPR) |
Opatření přijatá před uzavřením smlouvy: Správce může zpracovávat osobní údaje pro účely provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost Zákazníka.
Cílem těchto opatření je obvykle poskytnout zákazníkovi informace nebo podklady, které mu pomohou rozhodnout se, zda uzavřít smlouvu se Správcem.
|
Splnění právní povinnosti Správce (čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR) |
Právní povinnosti: Správce zpracovává osobní údaje Zákazníků za účelem splnění povinností, které mu jsou uloženy zákonem nebo rozhodnutím soudů či správních orgánů.
|
Oprávněný zájem Správce (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR) |
Oprávněné zájmy Správce: Správce může zpracovávat osobní údaje na základě svých oprávněných zájmů, jako je zlepšení uživatelského prostředí, analýza návštěvnosti a výkonu stránky, ochrana před podvody, zajištění bezpečnosti webové stránky, marketingové aktivity nebo řízení vztahů se zákazníky. |
Příjemci osobních údajů:
- provozovatel webových stránek a IT podpora: společnosti, které se podílejí na vývoji, provozu a údržbě webových stránek Internetového obchodu, poskytují hostingové služby nebo zajišťují technickou podporu.
- marketingové a reklamní agentury: společnosti, které pomáhají Internetovému obchodu s marketingovými a reklamními aktivitami, analyzují návštěvnost stránek, provádějí segmentaci zákazníků a řídí e-mailové kampaně nebo sociální média.
- poskytovatelé externích služeb: společnosti, které poskytují Internetovému obchodu služby jako například zákaznickou podporu, účetnictví, právní služby, poradenství nebo správu dat.
- orgány veřejné moci: v případě, že je to vyžadováno zákonem nebo na základě rozhodnutí soudů či správních orgánů, může Internetový obchod předat osobní údaje příslušným veřejným orgánům, jako jsou daňové úřady, orgány ochrany spotřebitele, úřady pro ochranu osobních údajů či jiné správní orgány.
Doba zpracování osobních údajů:
- právní povinnosti: osobní údaje zpracovávané pro účely splnění právních povinností, jako je vedení účetnictví, plnění daňových povinností nebo povinnosti archivace, budou uchovávány po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy. Doba uchovávání daňových dokladů je 10 let.
- oprávněné zájmy Správce: osobní údaje zpracovávané na základě oprávněných zájmů Správce, jako je marketing nebo analýza návštěvnosti, budou uchovávány po dobu, která je nezbytně nutná pro dosažení těchto účelů, přičemž je třeba vzít v úvahu případné omezení vyplývající z práv a svobod subjektů údajů.
- doba trvání promlčecích dob (promlčecí doby podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pro nároky Zákazníka vůči Správci nebo Správce vůči Zákazníkovi).
- nezbytně nutná doba (nejedná-li se o dobu určenou podle jednoho z výše uvedených pravidel).
III. Zpracovávání osobních údajů v souvislosti s Prodejem zboží
Kategorie zpracovávaných osobních údajů:
- identifikační a kontaktní údaje (jméno, příjmení, adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo, adresa trvalého bydliště, doručovací adresa)
- údaje pro účely vystavení faktury (IČO, DIČ nebo jiné identifikační údaje)
- identifikační údaje pro účely platby (údaje o platební kartě nebo údaje o bankovním účtu nebo jiných účtech nebankovních služeb, které Zákazník použil k platbě)
- údaje o objednávce (např. datum, částka, způsob platby, doručovací adresa, typ a označení zboží nebo služby)
- údaje o vráceném zboží nebo reklamovaném zboží
- komunikace se Zákazníky (např. e-maily týkající se objednávek, reklamací, dotazů atd.)
Právní důvod pro zpracování osobních údajů: |
Účel zpracování osobních údajů: |
Plnění smlouvy mezi Správcem a Zákazníkem (čl. 6. odst. 1 písm. b) GDPR) |
Zpracování objednávek: Přijetí a zpracování objednávek Zákazníka, včetně správy a aktualizace údajů o objednávce, komunikace se Zákazníkem o stavu objednávky a zajištění správného doručení zboží.
Fakturace a platby: Vystavení faktur, zpracování plateb, včetně zajištění bezpečnosti platebních transakcí, a sledování stavu úhrady za objednané zboží nebo služby.
Zákaznická podpora: Poskytování zákaznické podpory, řešení dotazů, stížností nebo problémů spojených s objednávkami, zbožím, apod.
Reklamace a vrácení zboží: Zpracování reklamací, vrácení zboží, poskytování náhrad nebo odškodnění v souladu s právními předpisy a obchodními podmínkami Internetového obchodu.
|
Splnění právní povinnosti Správce (čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR) |
Správce je povinen zpracovávat některé osobní údaje na základě právních předpisů, například pro účely účetnictví, daňové povinnosti, archivace nebo pro účely plnění povinností vyplývajících z právních předpisů v oblasti ochrany spotřebitele. |
Oprávněný zájem Správce (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR) |
Oprávněné zájmy Správce: Správce může zpracovávat osobní údaje na základě svých oprávněných zájmů, jako je zlepšení uživatelského prostředí, analýza návštěvnosti a výkonu stránky, ochrana před podvody, zajištění bezpečnosti webové stránky, marketingové aktivity nebo řízení vztahů se zákazníky. |
Příjemci osobních údajů:
- provozovatelé Internetového obchodu: společnosti, které se podílejí na vývoji, provozu a údržbě webových stránek Internetového obchodu, poskytují hostingové služby nebo zajišťují technickou podporu.
- platební a finanční instituce: banky, platební brány, poskytovatelé platebních služeb a další finanční instituce, které zprostředkovávají platby nebo řeší finanční transakce mezi Internetovým obchodem a Zákazníky.
- logistické a přepravní společnosti: kurýrní služby, poštovní operátoři a další přepravní společnosti, které zajišťují doručení zboží Zákazníkům.
- poskytovatelé externích služeb: společnosti, které poskytují Internetovému obchodu služby jako například zákaznickou podporu, účetnictví, právní služby, poradenství nebo správu dat.
- veřejné orgány a regulační instituce: v případě, že je to vyžadováno zákonem nebo na základě rozhodnutí soudů či správních orgánů, může Internetový obchod předat osobní údaje příslušným veřejným orgánům, jako jsou daňové úřady, orgány ochrany spotřebitele, sociální zabezpečení, úřady pro ochranu osobních údajů či jiné regulační instituce.
Doba zpracování osobních údajů:
- smluvní účely: osobní údaje zpracované pro účely uzavření a plnění smlouvy, například zpracování objednávek, budou uchovávány po dobu trvání smluvního vztahu a po dobu nezbytně nutnou pro řešení případných reklamací nebo sporů
- právní povinnosti: osobní údaje zpracovávané pro účely splnění právních povinností, jako je účetnictví, daňové povinnosti nebo archivace, budou uchovávány po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy. Doba uchovávání účetních dokladů 10 let
- oprávněné zájmy správce: osobní údaje zpracovávané na základě oprávněných zájmů Správce, jako je marketing nebo analýza návštěvnosti, budou uchovávány po dobu, která je nezbytně nutná pro dosažení těchto účelů
- doba trvání promlčecích dob (promlčecí doby podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pro nároky Zákazníka vůči Správci)
- nezbytně nutná doba (nejedná-li se o dobu určenou podle jednoho z výše uvedených pravidel).
- Reklama a marketing
Kategorie zpracovávaných osobních údajů:
- Identifikační a kontaktní údaje (Jméno, příjmení, adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo, případně uživatelské jméno vytvořené pro registraci v Internetovém obchodě)
- Technické údaje (IP adresa, typ a verze prohlížeče, časové pásmo, typ a verze operačního systému, informace o hardwaru, identifikátory zařízení, informace o navštívených stránkách, datum a čas přístupu na stránky, doba strávená na jednotlivých stránkách, kliky a interakce na stránkách, chybové zprávy)
- Údaje o nákupní aktivitě (Informace o objednávkách, preferencích, zájmech, historii nákupů, předchozí komunikaci se zákaznickým servisem, způsob platby, doručovací adresa, informace o reklamacích a vrácení zboží)
- Údaje získané z cookies (Informace o preferencích a zájmech Zákazníků, které nám umožňují personalizovat obsah a reklamy, analýzu návštěvnosti a výkonu stránky, ukládání nastavení a další údaje pro zlepšení uživatelského zážitku).
Právní důvod pro zpracování osobních údajů: |
Účel zpracování osobních údajů: |
Oprávněný zájem Správce (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR) |
Zvyšování povědomí o produktech: Marketingové údaje mohou být použity k informování Zákazníků a potenciálních Zákazníků o nových produktech nebo akcích, které by mohly být pro ně zajímavé.
Zlepšování a přizpůsobování nabídky produktů: Analýza marketingových údajů může pomoci společnosti lépe pochopit potřeby a preference svých Zákazníků, což umožňuje přizpůsobit nabídku a zlepšit její atraktivitu.
Segmentace a personalizace marketingu: Správce může použít marketingové údaje k segmentaci Zákazníků na základě jejich demografických údajů, zájmů, chování a dalších faktorů. Toto umožňuje cílit marketingové aktivity na konkrétní skupiny Zákazníků a poskytovat personalizovaný obsah či nabídky.
Měření a analýza marketingového úspěchu: Zpracování marketingových údajů může pomoci Správci sledovat účinnost marketingových kampaní, identifikovat silné a slabé stránky a provádět nezbytné změny pro zlepšení výkonu.
|
Souhlas Zákazníka (čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR) (§ 7 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti k zasílání objednaných obchodních sdělení) |
Udržování vztahů se Zákazníky: Marketingové údaje mohou být použity k udržování a posilování vztahů se stávajícími Zákazníky, například prostřednictvím newsletterů, pravidelných aktualizací nebo speciálních nabídek.
Zvyšování povědomí o produktech nebo službách: Marketingové údaje mohou být použity k informování Zákazníků a potenciálních Zákazníků o nových produktech, nebo akcích, které by mohly být pro ně zajímavé. |
Příjemci osobních údajů:
- provozovatelé Internetového obchodu: společnosti, které se podílejí na vývoji, provozu a údržbě webových stránek Internetového obchodu, poskytují hostingové služby nebo zajišťují technickou podporu.
- poskytovatelé externích služeb: společnosti, které poskytují Internetovému obchodu služby jako například reklamní agentury.
- veřejné orgány a regulační instituce: v případě, že je to vyžadováno zákonem nebo na základě rozhodnutí soudů či správních orgánů, může Internetový obchod předat osobní údaje příslušným veřejným orgánům, jako jsou daňové úřady, orgány ochrany spotřebitele, sociální zabezpečení, úřady pro ochranu osobních údajů či jiné regulační instituce.
Doba zpracování osobních údajů:
- souhlas: v případě zpracování založeného na souhlasu subjektu údajů, jako je zasílání newsletterů nebo užití souborů cookies, budou údaje uchovávány, dokud subjekt údajů neodvolá svůj souhlas.
- oprávněné zájmy správce: osobní údaje zpracovávané na základě oprávněných zájmů Správce, budou uchovávány po dobu, která je nezbytně nutná pro dosažení těchto účelů.
- Práva Zákazníka
- Práva Zákazníka v souvislosti se zpracování osobních údajů:
- Právo na přístup k osobním údajů (bližší informace v článku 15 GDPR)
- Právo na opravu osobních údajů (bližší informace v článku 16 GDPR)
- Právo na výmaz a „právo být zapomenut“ (bližší informace v článku 17 GDPR)
- Právo na omezení zpracování (bližší informace v článku 18 GDPR)
- Právo na přenositelnost (bližší informace v článku 20 GDPR)
- Právo vznést námitku (bližší informace v článku 21 GDPR)
- Právo nebýt předmětem automatizovaného individuálního rozhodování s právními či obdobnými účinky, zahrnující i profilování (bližší informace v článku 22 GDPR).
Zákazníci mohou uplatnit svá práva u Správce.
- Právo Zákazníka podat stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů
- Zákazníci v souvislosti se zpracováním jejich osobních údajů mají právo podat stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů (informace zde).